Hart- en vaat aandoeningen komen vaak voor en de verwachting is dat dit steeds meer zal gaan voorkomen. Na een ziekenhuisopname voor hart- en vaatziekte of bij hartfalen kunt u terecht bij Louwen en Muilwijk. Het is van belang dat u gaat investeren in het ontwikkelen of het behouden van een actieve leefstijl en het verbeteren van de conditie om herhaling of verergering te voorkomen. Hier helpen wij u graag bij!

Bij Louwen en Muilwijk bieden wij een persoonlijk hartrevalidatieprogramma aan.

Dit stelt u in staat uw dagelijks leven weer op te pakken en voort te zetten binnen uw eigen grenzen en mogelijkheden. U leert naar uw lichaam te luisteren, ermee om te gaan en er weer op te vertrouwen. Daarnaast gaat u trainen in onze oefenzaal, met als doel uw conditie te verbeteren, om zo te kunnen herstellen en het voorkomen van hart- en vaatziekten. De fysiotherapeut staat ook voor u klaar met alle vragen die bij de revalidatie komen kijken.

Middels een intake vooraf worden uw wensen en mogelijkheden in kaart gebracht. Daarna worden uw conditie en kracht gemeten. Onze fysiotherapeut begeleidt u bij iedere training gedurende het hartrevalidatie-traject en houdt nauwlettend bij hoe de voortgang is.

Hartrevalidatie is bedoeld voor verschillende hartaandoeningen.

• Pijn op de brost (angina pectoris);
  • Hartinfarct (myocardinfarct);
  • Hartritmestoornissen (tachycardie of bradycardie);
  • Cardiomyopathie (aantasting van de hartspier);
  • Hartklepaandoeningen of operaties;
  • Dotter- en/of bypassoperatie;
  • Pacemaker of een inwendige defibrillator (ICD);
  • Harttransplantatie;
  • Hartfalen (decompensatie cordis);
  • Mensen die wachten op een hartoperatie.

Heeft u andere hartaandoeningen, overleg dan gerust even of wij u verder kunnen helpen.