Oncologische revalidatie bij Fysio- en Ergotherapie Louwen & Muilwijk

Fysiotherapie en ergotherapie Louwen & Muilwijk biedt oncologische revalidatie aan. Als u te maken krijgt met kanker komt er heel veel op u af. Ten gevolge van de kanker of van de medische behandeling hiervan, kunnen diverse klachten ontstaan. De oncologische revalidatie is er op gericht deze klachten te behandelen. Voorbeelden van klachten zijn vermoeidheid, conditievermindering, spierkrachtverlies, pijn, stijfheid van gewrichten en spieren, lymfoedeem (vochtophoping), spanningsklachten en/of stug littekenweefsel.

Deze oncologische revalidatie kan worden ingezet in alle fasen van kanker. De therapie is gericht op uw persoonlijke doelen. Hierdoor kan de therapie verschillen per fase van de ziekte en de persoonlijke doelen. Er wordt onderscheid gemaakt tussen 4 fasen: de curatieve fase (tijdens de bestrijding van de kanker), herstelfase (na de genezing van de kanker), palliatieve fase (indien genezing niet meer mogelijk is) en de terminale fase (wanneer het levenseinde nadert).

Wij raden aan om al tijdens de behandeling van de kanker te starten met de revalidatie. Door deze therapie kan u ervoor zorgen dat u zo fit mogelijk de behandeling doorkomt en de eventuele bijwerkingen van de behandeling minimaliseert.

De oncologische revalidatie bestaat uit een individueel programma met daarin oefeningen voor het behouden/ verbeteren van de spierkracht, conditie, coördinatie en mobiliteit. Indien nodig worden eventueel littekens of oedeem behandeld. Ook leert u omgaan met pijn (indien van toepassing), activiteitenverdeling over de dag, eventueel stress en slaaphygiëne. Dit kan in samenwerking met de ergotherapeut. De oncologische revalidatie is altijd op maat.

We werken samen met diverse disciplines waaronder diëtisten, psychologen en huisartsen.

Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen (0525-651448 of via info@louwenmuilwijk.nl).